Pressmeddelande: SMFR har startat ny lokalavdelning i Malmö!

Nu har Svenska Muslimer för Fred och Rättvisa upprättat en ny lokalavdelning i Malmö. Vid det konstituerande mötet den 18:e april valdes Avin Jomaa till ordförande för Malmös lokala styrelse.

Avin Jomaa har en kandidat i fred och konfliktvetenskap vid Malmö Högskola och har tidigare läst religionsvetenskap vid Lunds Universitet. Hon har bland annat bott och arbetat för olika kvinnoorganisationer i Genève och varit aktiv i FN-förbundet i Malmö.

– Jag ser fram emot uppdraget som ordförande för Malmös lokalavdelning och tar mig an denna utmaning med stor ödmjukhet. Det känns fantastiskt kul att vi nu äntligen kan starta igång en tydlig verksamhet i Malmö, och jag ser fram ett gott samarbete med alla systrar och bröder för att jobba för ett bättre samhälle. Med Guds vilja skall vi i Malmö nu visa att vi är en kraft att räkna med.

I år planerar SMFR att upprätta minst fem lokalavdelningar i Sverige varav Malmö är en av dem. Vi kommer att erbjuda medlemmar möjligheter till personligt lärande och utveckling tillsammans med ett professionellt, engagerat och stöttande nätverk. Ansvarig för utbildningsutskottet i Malmö blev Salih Tufekcioglu. Han uttrycker sin glädje över upprättandet av lokalavdelningen på följande sätt

– Jag är mycket stolt över våra unga bröder och systrar som arbetar på ett så flitigt och professionellt sätt inom Svenska Muslimer för Fred och Rättvisa. Samtidigt är jag glad över att få vara med i detta nätverk.

För mer information om verksamheten i Malmö, kontakta oss på info@muslimerforfred.se